Strefa Klienta

Jak do nas dotrzeć

Logowanie do systemu

Cynkownia Małomice

ul. Fabryczna 3
67-320 Małomice

Instrukcja awizacji dla dostawców i odbiorców

a. Każdy Klient ma obowiązek dokonać awizacji każdej dostawy lub odbioru (tj. powiadomić o zamiarze wysyłki samochodu do Zakładu) poprzez podanie w zgłoszeniu :

     i. numeru zamówienia/zlecenia,

     ii. danych osobowych kierowcy,

     iii. danych kontaktowych Klienta i kierowcy (nr telefonu, adres e-mail),

     iv. numerów rejestracyjnych samochodu, który wysyła na załadunek lub rozładunek materiału.

b. Podanie danych przez Klienta następuje:

     i. elektronicznie, na indywidualnym koncie Klienta w systemie B2B dostępnym pod adresem www.tiga-cynk.pl, lub

     ii. mailowo na adres logistyka@tiga-cynk.pl. lub

     iii. telefoniczną/SMS na numer +48 790 401 000.

c. Awizacja drogą mailową lub telefoniczną na wybrany dzień roboczy musi zostać przekazane Spółce najpóźniej do godz. 15:30 poprzedniego dnia roboczego.

Awizacja elektroniczna możliwa jest przez całą dobę.

d. Godziny pracy magazynu:

     i. Wydział OC-2 (cynkowania usługowa), w dni robocze w godz. 06:00-22:00.

     ii. Wydział OC-1 (wyroby ocynkowane), w dni robocze w godz. 06:00-22:00.

e. Awizacje dokonane elektronicznie mają charakter pewny i ich prawidłowe dokonanie w systemie (potwierdzone zwrotnie do Klienta) stanowi gwarancję dostępności zarezerwowanego okienka czasowego.

f. Awizacje e-mailowe i telefoniczne wymagają potwierdzenia przez pracownika logistyki Tiga-Cynk, który po otrzymaniu zgłoszenia e-mailem lub telefonicznie sprawdza natychmiast w systemie wagowym dostępność okien czasowych i ustala z Klientem, które okno zarezerwować. Ustalony termin potwierdza Klientowi wysyłając wiadomość e-mail lub SMS. Następnie wprowadza wszystkie uzyskane dane od Klienta do systemu obsługi wagi samochodowej.

g. Spółka zastrzega sobie prawo, że w uzasadnionych przypadkach takich jak nagła awaria systemu lub działanie siły wyższej , bez uprzedniej zgody Klienta może jednostronnie dokonać zmiany parametrów czasowych okienka awizacyjnego, informując go o tym fakcie w formie e-maila lub SM.

a. Awizowany Klient obowiązany jest przyjechać zgłoszonym pojazdem do Zakładu na ul. Fabrycznej 3 (67-320 Małomice) w ustalonym okienku czasowym (wynoszącym max 2 godziny).

b. Po zakończeniu drugiego ważenia Klient opuszcza od razu teren Zakładu. Nie jest wtedy możliwy postój pojazdów na terenie parkingu Spółki.

c. Kierując się organizacją ruchu na terenie Zakładu Klient zawsze rozpoczyna proces dostawy lub odbioru podjeżdżając do wagi samochodowej (koordynaty GPS 51.556343, 15.454785, link do Google Maps ).

d. Jeżeli Klient mieści się w awizowanych widełkach czasowych kamera ANPR (kamera rozpoznająca tablice rejestracyjne) odczyta numer pojazdu i szlaban otworzy się automatycznie umożliwiając rozpoczęcie procesu ważenia.

e. Jeżeli Klient nie mieści się w awizowanych widełkach czasowych (tzn. przyjechał za wcześnie , za późno lub w ogóle się nie awizował na dany dzień) kamera ANPR (kamera rozpoznająca tablice rejestracyjne) odczyta numeru pojazdu ale ze względu na brak danych w bazie szlaban nie otworzy się. W takiej sytuacji Klient obowiązany jest użyć domofonu zamontowanego na wysokości drzwi kierowcy celem skontaktowania się pracownikiem logistyki lub wykonać telefon na numer +48 790 401 000 i poinformować pracownika logistyki o zaistniałej sytuacji.

f. Pracownik logistyki po otrzymaniu informacji od kierowcy, wprowadza do systemu jego nr rejestracyjny. Kierowca obowiązany jest stosować się do otrzymanych instrukcji od pracownika logistyki i komunikatów wyświetlanych na tablicach informacyjnych wagi.

g. Po rozpoznaniu tablic pojazdu i powiązaniem ich z awizacją w bazie danych szlaban otworzy się, zapali się zielone światło na sygnalizatorze a na tablicy informacyjnej wyświetli się komunikat WJEDŹ NA WAGĘ. W tym momencie rozpoczyna się pierwsze ważenie samochodu.

h. Komunikaty wyświetlane na tablicy świetlnej zlokalizowanej na wadze informują na bieżąco kierowcę o właściwym/niewłaściwym ustawieniu pojazdu (a tym samym uzyskaniu poprawnego wyniku ważenia) i potrzebie skorygowania pozycji.

i. Dane z pierwszego ważenia są przesyłane bezpośrednio do systemu wagowego o czym na tablicy świetlnej informuje kierowcę komunikat np. 23.555 kg, DZIEKUJĘ .

Automatycznie następuje wtedy otwarcie szlabanu i zapala się zielone światło a zezwalające na zjazd z wagi.

j. Po zakończeniu pierwszego ważenia kierowca otrzyma również komunikat na tablicy informacyjnej: ZJEDŹ Z WAGI i towarzyszące mu wskazanie kierunku jazdy:

JEDŹ NA MAGAZVN NR. ……. lub JEDŹ NA PARKING NR. …..

k. Wyświetlenie komunikatu „JEDŹ NA PARKING NR” oznacza, że kierowca obowiązany jest udać się niezwłocznie na oznaczony parking dla aut ciężarowych i oczekiwać na wywołanie na magazyn poprzez wyświetlenie komunikatu „JEDŹ NA MAGAZYN nr ….. „

l. Wyświetlenie komunikatu „JEDŹ NA MAGAZYN nr … … . ” oznacza, że kierowca obowiązany jest natychmiast udać się do wskazanego magazynu (tj. do hali lub na plac magazynowy o wskazanym numerze) w celu załadunku/rozładunku pojazdu.

m. Na wskazanym placu magazynier Spółki dokonuje rozładunku lub załadunku . Kończąc proces odznacza ten fakt w systemie, wywołując jednocześnie z parkingu kolejne zaawizowane auto.

n. Pojazd po załadowaniu lub rozładowaniu może pozostać na magazynie jedynie przez czas niezbędny do zabezpieczenia przez kierującego ładunku i pojazdu (zapięcie plandeki, pasów napinających , itp.) przed dalszą drogą.

Zabroniony jest każdy inny postój pojazdów Klientów na placu magazynowym.

o. Następnie kierowca zobowiązany jest udać się ponownie na proces ważenie. W tym celu podjeżdża do szlabanu i dokonuje drugiego (końcowego) ważenia. Proces drugiego ważenia przebiega analogicznie jak opisano w podpunktach a.-i.

p Po zakończeniu drugiego ważenia kierowca pobiera kwit wagowy (PZ/WZ) z drukarki znajdującej się na wadze (analogicznie jak pkt i.), po czym otrzymuje komunikat „ZJEDŹ Z WAGII”. W tym momencie otworzy się drugi szlaban, co kończy cały proces ważenia. W systemie wagowym generowany jest automatycznie dokument WZ lub PZ, który Klient automatycznie otrzymuje w wersji elektronicznej (PDF) na wskazany adres e-mail i/lub numer telefonu.